Er zijn zoveel ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Het is moeilijk om ze allemaal bij te houden. Het belangrijkste voor online marketing is het aspect online gezien worden. Als je online niet vindbaar bent voor de consument dan besta je niet voor de consument. Het is daarom van belang om online vindbaar te zijn. Uit onderzoek is tevens gebleken dat de consument niet meer verder kijkt dan de eerste twee resultaten pagina’s op google. De concurrentie is hoog online. Maar hoe verbeter je de online zichtbaarheid van je website?

Om je vindbaarheid online te optimaliseren komen er heel veel verschillende dingen bij kijken. Zo is het van belang om ervoor te zorgen dat je een goede website hebt. Het is van belang om een goede website te hebben zodat je de aandacht van de consument vast kunt houden. De aandacht spanning van de consument is kort. Wanneer er veel interessante en relevante dingen op je website staat zul je de aandacht van de consument langer vasthouden en misschien zelfs overhalen tot actie. De vervolgstap is natuurlijk dat je online zichtbaarheid is vergroot. Dit kan bijvoorbeeld door middel van linkbuilding en seo. Hierbij worden er op verschillende websites verwijzingen geplaatst naar jouw site. Hoe beter je verwijzingen zijn en hoe groter het bereik is van deze sites, hoe beter jouw site op google te vinden is.

Om de toppositie google te bereiken kiezen heel veel bedrijven ervoor om dit uit te besteden. Het is natuurlijk wel mogelijk om dit zelf te doen. Linkbuilding en seo is alleen heel erg tijdrovend. Als je als onderneming hier geen kennis over hebt en niet weet hoe je dit precies moet doen. Kan je het beter uitbesteden. Het zorgt namelijk voor veel traffic naar je website en dus ook naar je bedrijf.

http://www.e-conomy.nl/